Оригинален подарък | Полет с жирокоптер | SkyVision

Жирокоптерът и неговите особености

18 Jun Жирокоптерът и неговите особености

Защо трябва да обмислите полета с Жирокоптер

 

В днешната статия SkyVision ще Ви запознае с една много интересна летателна машина, която е непозната на голям процент от хората. Става въпрос за жирокоптера (познат сред пилотите като автожир), който е по-малко известният първи братовчед на хеликоптера. Въпреки по-ниската разпознаваемост, жирокоптерът има по-голяма историческа важност. Той заема основна роля за изучаването и развитието на модерните хеликоптери.

Създаване на Жирокоптера

 

Първият жирокоптер е създаден на 9-ти януари през далечната 1923 година. Това го прави 95-годишен дядо. Баща на първата машина е испанският пилот и инженер Хуан де Ла Сиерва. Идеята на испанеца е да създаде летателен апарат, с който може да се лети безопасно на ниски височини и с ниска скорост. След няколко успешни прототипа идва прототип “C-4”, който променя всичко. Когато е изпробван за първи път, прототип С-4 съумява да се издигне на няколко метра и да кацне без проблем. Малко след това се състои и първият полет, в който жирокоптерът преминава дистанция от 4 км със средна скорост 60 км/час. Първият дълготраен полет се състои 5 години по-късно, през 1928, над Ламанша.

 

 

Принцип на летене

 

Но какво прави жирокоптера различен и интересен? “Та това е просто умалена версия на хеликоптера.”- ще кажете. Оказва се, че нещата не стоят точно така. Принципа на летене е нещото, по което се различават.

На практика по време на полет роторът (голямата перка над кабината) се върти свободно, тоест без помощта на двигател на принципа на авторотацията. Двигателят се използва да завърти ротора само в първоначалния момент при излитането. През останалото време двигателят задвижва само задната перка, наречена винт. В миналото първоначалното развъртане на роторите е ставало ръчно, без двигател. Начинът, по който това е ставало, е доста прост- летецът хваща ротора и го завърта колкото се може по-силно. След това машината потегля по пистата и след няколкостотин метра излита защото роторът започва да се върти на достатъчно високи обороти и създава подемна сила. Всичко това е чудесно, но е имало няколко проблема. На първо място, нужното пространство за излитане. Стигало се е до 500 метра пробег преди набиране на нужните обороти, което не е било оптимално. Това е било бързо поправено с поставянето на преротатор, който свързва двигателя с ротора в първоначалния момент, за да се улесни процедурата. Това позволява нужните обороти за полет да бъдат постигнати по-бързо. Благодарение на тази промяна разстоянието за излитане се намалява многократно, като съвременните жирокоптери излитат за 30метра.Това дава нови възможности на летателната машина и я прави все по-популярна.

 

Способности на Жирокоптера

 

Рекордът за височина, постигнат с жирокоптер, е 8 399 метра, а рекордът за скорост е 189 км в час, но има неофициални опити, в които се е стигало и до 200+ км/ч. Интересно е, че колкото по-високо се лети, толкова по-трудно се набира височина. Причината за това не е в двигателя, а в самия въздух. Както знаете, колкото по-високо сме, толкова по-разреден е въздухът. В един момент жирокоптерът достига височина, на която въздухът е толкова разреден, че се губи подемната сила. Може да се каже, че буквално има граница, която не може да се премине.

 

Интересен факт е, че в Китай е започнато обучение по пилотиране на жирокоптер за полицейските управления. Изглежда, че разпознават колко подходящо би било дори за градска среда. С възможност за кръжене около сгради и бързо придвижване от точка А до точка Б.

 

Уникално индивидуално преживяване

 

Това, което прави летенето с жирокоптер едно невероятно изживяване, е изключителната му маневреност, която предоставя възможност да се лети на всевъзможни височини и места. Вие избирате дали да летите на височина от 5, 50, 150 метра височина и с каква скорост. Ако искате да се насладите на невероятните гледки от специфичен ъгъл, ще имате тази възможност, тъй като жирокоптерът може да се движи изключително бавно. Също така имате възможността да пилотирате между високи дървета, да влизате в каньони и други места, които са твърде тесни за други летателни машини. Ако пък искате по-динамично преживяване, в зависимост от модела и теглото, машината може да маневрира с доста резки завои. Тоест, Вие решавате точно как ще прекарате времето си във въздуха.

С други думи, можете да сте сигурни, че изживяването ще е великолепно. Нещо друго, в което можете да сте убедени, е вашата сигурност. Въпреки малките си размери, жирокоптерът е една от най-безопасните летателни машини. Причината за това е отново фактът, че не сте напълно зависими от двигател. Ако има проблем и двигателят откаже, просто ще се спуснете плавно към земята. Аварийната система на хеликоптерите работи на същия принцип, но има няколко променливи. Ако двигателят на хеликоптера се повреди, той минава на авторотация подобно на жирокоптер. Проблемът в случая с хеликоптерите е, че трябва да има набрана необходима височина, за да може да се премине безопасно в този режим, като и пилотът трябва да е безгрешен. В този случай излиза, че жирокоптерът е дори по-безопасен от големия си братовчед.

 

 

В момента SkyVision е единственото място в България, където можете да закупите ваучер за урок по пилотиране на  жирокоптер. Тази услуга има специално запазено място в нашето сърце, тъй като е едно от оригиналните ни предложения. Съчетание на чувство за свобода, адреналин, невероятни гледки и не на последно място, безопасност.

Няма Коментари

Остави коментар